Proiectul „Aleg să Previn! Educație și Sănătate” se lansează printr-o cercetare națională despre importanța mentorilor și a modelelor

BUCUREȘTI, 20 IULIE 2020: Proiectul „Aleg să Previn! Educație și Sănătate” lansează cercetarea națională realizată pe 1500 de respondenți prin care s-a urmărit modul prin care copiii și adulții se raportează la mentori și la modelele inspiraționale și care sunt acestea.

Misiunea proiectului „Aleg să Previn! Educație și Sănătate” este de a crea un templu al emancipării personalității copilului; de a inspira, ghida și îndruma părinții cu copii mici și preadolescenți pe 3 direcții: dezvoltarea socio-emoțională, sănătate si identificarea mentorilor și a modelelor inspiraționale.

Scopul proiectului este de a accesa și a coopta profesioniști ca modele inspiraționale morale, astfel încât copiii să adopte un stil de viață echilibrat și ei, ca părinți, să se simtă împliniți văzându-și copiii fericiți.

„Prin inițiativa „Aleg să Previn! Educație și Sănătate” vom apela la expertiza profesioniștilor, a unor personalități de valoare care s-au remarcat drept modele în domeniile în care activează, și în același timp sunt oameni cu valori morale înalte și integritate, orientați să ofere ceva pentru comunitate.  Tocmai pentru a crea conținut de calitate și pentru a genera informații avizate și cu o mai mare greutate”, susține Mihaela Cotîrlă, unul din cei 3 fondatori  „Aleg să Previn! Educație și Sănătate.”

 

„Dorim să dezvoltăm o comunitate care dorește să afle informații din surse avizate despre cum să adopte un stil de viață echilibrat și despre cum le pot insufla și celor mici aceste informații valoroase”, completează Camelia Cernea, unul din cei 3 fondatori „Aleg să Previn! Educație și Sănătate!”

Proiectul „Aleg să Previn! Educație și Sănătate” se lansează printr-o cercetare națională legată de percepția copiilor și a adulților asupra mentorilor și a modelelor în dezvoltarea lor

„82,5% dintre copii consideră că au nevoie de mentori și să audă povești de succes din cât mai multe domenii pentru evoluția lor.”

Anul trecut a fost demarat un studiu pe 1500 respondenți cu vârste cuprinse între 12-65 ani – copii, părinți și bunici, desfășurat pe parcursul unui an prin care s-a urmărit identificarea și raportarea la mentorii și la modelele pe care respondenții și le asumă în evoluția lor. Studiul a fost realizat atât în mediul offline – cu copii, direct în școli, cât și în mediul online – cu copii, părinți și bunici.

„Studiul arată clar faptul că există o nevoie a copiilor de a căuta și găsi mentori și modele pe care și-i aleg natural, iar rolul părinților, profesorilor și al formatorilor este să-i ghidăm în selecția potrivită și să le atragem atenția când modelele nu aduc un plus valoare dezvoltării lor.

„Principalele modele pe care ei le urmăresc suntem noi, familia și profesorii, așa că trebuie să fim atenți la ce amprentă lăsăm asupra acestor copii prin comportamentul nostru și prin stilul de viață și să înțelegem că alegerile noastre se vor revedea și asupra lor.”, conform Oana Voicu, unul din cei 3 fondatori „Aleg să Previn! Educație și Sănătate!”

Au fost analizate și categoriile de vârstă părinți și bunici (25-44 și 45- 64) pentru a vedea comparativ ce este important pentru aceștia – având în vedere că principalii mentori menționați sunt din familie.

Astfel, cei cu vârste între 25 și 44 ani menționează ca modele pe primul loc familia – 71,66%, urmat de prieteni – 36,94%, însă îi urmăresc și pe oamenii de business – 28%; iar caracteristicile pe care le consideră importante la un model de viață sunt să fie: inteligent- 63%, ambițios – 55%, curajos – 44%, de încredere – 41,95%, de succes – 40%.

Pentru copiii între 12-17 ani, membri ai familiei par să fie cele mai importante modele și mentori, 76%, în timp ce prietenii reprezintă 44%, vedetele 31%, profesorii 29%, personajele reale sau imaginare  (eroi din filme, cărți, animații sau jocuri) 22%.

Despre proiectul „Aleg să Previn! Educație și Sănătate”

Încă de la o vârstă fragedă copiii își exprimă nevoia de a comunica și de a deveni independenți. Ei cresc învățând, iar noi, adulții, avem rolul de a le insufla încrederea de sine, puterea și respectul.

Asta înseamnă că noi ca adulti, părinți, formatori și facilitatori suntem răspunzători să contribuim, să ne implicăm  în dezvoltarea copiilor pe fiecare etapă de vârstă: să le deschidem orizontul de cunoaștere, să identificăm și să le dezvoltăm abilitățile native pentru a-și maximiza potențialul natural, să le deschidem ochii în înțelegerea complexității vieții pentru a avea curaj, voință, curiozitate, încredere în puterile proprii și responsabilitate de a duce la capăt ceea ce are de făcut în lumea asta.

Indicat e să le arătăm ce fac bine, nu ce fac rău, să le cerem părerea, să îi rugăm să ne argumenteze, ca să ne facă să înțelegem alegerile, deoarece atât copiii, cât și părinții au nevoie de un sistem de repere sănătos.

Proiectul se adresează unui public țintă format din părinți interesați de stilul de viață echilibrat, care au copii cu vârste curpinse între 6 și 12 ani și unui public secundar format din persoane din medii conexe (profesori, medici de familie, medici pediatri, psihologi, bloggeri de parenting) cu rol de facilitatori în informarea, educarea, conștientizarea și activarea publicului țintă.